لمینت متحرک سفارشی چگونه آماده می شود؟

برچسب‌ها:

لمینت متحرک چیست؟

لمینت متحرک یا “اسنپ‌آن‌اسمایل” که گاهی به آن کامپوزیت متحرک هم می گویند، کاور یا روکش نازکی است که روی دندان قرار می گیرد و مانند یک پوشش تا حدودی می تواند عیب و ایراد دندان ها را پنهان کند و ظاهر بهتری به دندان ها و لبخند شما بدهد.

بافت دندان چیست؟

این ابزار در واقع یک پلاک متحرک است که از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان با فناوری خاصی در لابراتوار متناسب با شکل و قالب هر دندان ساخته می شود. اما اخیرا لمینت های متحرکی در بازار رواج پیدا کرده که به صورت آماده و از پیش ساخته و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد که البته در مورد آنها هم توضیح خواهم داد.

این وسیله به این دلیل لمینت نامیده می شود که هدف آن مانند لمینت دندان دائمی، پوشاندن عیوب دندان و زیباتر کردن ظاهر دندان هاست و متحرک بودن آن به این معناست که یک روکش دائمی نیست و از روی دندان برداشته می شود.

در واقع شما تنها زمانی که می خواهید به مهمانی یا جلسه مهمی بروید آن را روی دندان قرار می دهید و برای غذا خوردن و شب، هنگام خوابیدن باید آن را از روی دندان بردارید.

همین ابتدای مطلب پاسخ همه دوستان را بدهم، لمینت متحرک دندان را به هیچ عنوان به هیچ فردی پیشنهاد نمی کنیم. علاوه بر هدر رفت هزینه، باعث آسیب به دندان ها می شود. راه های جایگزین برای زیبایی دندان می توان از کامپوزیت دندان و لمینت دندان نام برد، البته به نسبت لمینت متحرک دندان هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید اما در عوض دندانی زیبا و سالم خواهید داشت که برای سالها بدون مشکلی برایتان کار خواهد کرد.

ایده ساخت لمینت متحرک از کجا آغاز شد؟

به طور کلی دندانپزشکی یکی از درمان های پرهزینه به شمار می رود و از این میان عمل های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی که برای اصلاح طرح لبخند به کار می روند هزینه های بالایی دارند که شاید انجام آنها برای همه ممکن نباشد.

به همین دلیل بعضی از متخصصان وسیله ای ابداع کردند که بتواند جایگزین ترمیم های دائمی مانند لمینت و کامپوزیت باشد و در عین حال بتواند مشکلات ظاهری دندان مانند افتادگی، شکستگی، زردی یا بدشکلی دندان ها را اصلاح کند. ویژگی اصلی این وسیله ارزان بودن آن نسبت به دیگر روش های ترمیمی است.

  1. اما آیا لمینت متحرک واقعا می تواند ما را به هدفی که برای آن ساخته شده برساند؟
  2. لمینت متحرک چه تفاوتی با لمینت دندان یا کامپوزیت دندان دارد؟
  3. آیا این روکش متحرک می تواند جایگزین مناسبی برای لمینت و کامپوزیت باشد؟
  4. آیا لمینت های متحرک آماده می توانند وسیله مطمئن و مناسبی برای دندان ها باشند؟د.

لمینت متحرک سفارشی چگونه آماده می شود؟

فارغ از اینکه لمینت متحرک چه مشکلات و معایبی دارد اگر میخواهید یک دست از آنها را داشته باشید اولین کار این است که به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک متخصص ابتدا دندان های شما را معاینه می کند تا ببیند آیا لمینت متحرک برای شما مناسب هست یا نه.

بعد از اینکه رنگ دلخواه روکش های خود را انتخاب کردید، دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری می کند. بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که قالب گیری با مهارت و دقت تمام انجام شود.

این قالب ها به لابراتوار فرستاده می شود تا لمینت های متحرک شما متناسب با شکل دندان ها و رنگ دلخواه ساخته شود. پروسه ساخت این لمینت ها ممکن است چند هفته طول بکشد.

لمینت های متحرک، هم برای فک بالا و هم فک پایین ساخته می شود. پس از اینکه کاورها آماده شدند دندانپزشک آنها را نصب می کند تا ببیند به خوبی روی دندان ها چفت می شود یا نه.

یادتان باشد بعد از قراردادن این کاورها می توانید مایعات بنوشید اما برای غذا خوردن باید آنها را درآورید.

لمینت متحرک آماده چطور روی دندان نصب می شود؟

به تازگی لمینت های متحرکی رواج پیدا کرده که به صورت پیش ساخته و آماده به فروش می رسد.  برای نصب این لمینت های متحرک که عموما قیمت پایینی دارند گفته می شود که طبق دستورالعمل زیر نصب شود:

  1. ابتدا قالب ها را به مدت ۲ دقیقه در آب جوش بیندازید تا نرم و انعطاف پذیر شوند.
  2. سپس آنها را درآورده و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شوند.
  3. پس از خنک شدن، آنها را روی دندان ها قرار داده و با دو انگشت شصت خود فشار دهید تا خوب روی دندان محکم شود
  4. پس از ۳۰ ثانیه انها را از روی دندان برداشته و در آب یخ بیندازید تا سفت شود.
  5. پس از سفت شدن می توانید دوباره آنها را روی دندان هایتان قرار دهید.

چرا لمینت متحرک ابزار مناسبی نیست؟

مشکل اصلی این است که شکل دندان و اندازه فک افراد با هم متفاوت است به همین خاطر این لمینت های متحرک با فرم و اندازه دندان های همه مناسب نیست. بسیاری از این لمینت ها هم از مواد اولیه بی کیفیت ساخته می شوند به همین دلیل در هنگام قرار گرفتن در آب گرم کاملا از هم باز می شود یا به صورت درست روی دندان چفت نمی شود.

لمینت های متحرک آماده که توسط شرکت ها به فروش می رسد ابزار مطمئنی برای زیباسازی ظاهر دندان ها نیستند زیرا بر اساس یک مدل فرضی ساخته می شوند و عموما مواد اولیه با کیفیتی ندارند. به همین دلیل نتیجه دلخواه را برای شما نخواهند داشت.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مقالات مرتبط

ایمپلنت دندان - دکتر وحید عارفی

ایمپلنت دندان و همه چیزهایی که باید بدانید (کاربرد، انواع، مراحل، هزینه و قیمت… )

اگر این مطلب را در سایت دکتر وحید عارفی می خوانید، احتمالاً یک یا چند دندان از دست داده یا کشیده‌اید و به دنبال آگاهی از روش‌های جایگزینی آن‌ها هستید. خوشبختانه، این مقاله بهترین روش جایگزینی دندان، یعنی ایمپلنت دندان، را برای شما توضیح می‌دهد. این شامل تعریف، اصطلاحات مرتبط، فرآیندهای کاشت ایمپلنت، شرح مراحل،

ایمپلنت دندان چیست؟ بهترین برند ایمپلنت در سال 1403 ( قیمت )

در دهه‌های اخیر، ایمپلنت‌ها به عنوان یک روش پرکاربرد و موثر در جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده، جای خود را در زمینه‌ی دندانپزشکی باز کرده‌اند. این فناوری نه تنها به بیماران امکان بازگشت به عملکرد طبیعی دندان‌هایشان را می‌دهد، بلکه تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی و رفاه آنان دارد. قبل از اینکه

آبسه دندان و علت ایجاد آن + علل ابتلا، راه های درمان و پیشگیری

آبسه دندان  آبسه دندان یک نوع عفونت است که در لثه و یا دندان شکل می‌گیرد. آبسه به صورت تورم قرمز و ظاهری شبیه جوش ممکن است روی لثه مشاهده شود. علل مختلفی برای ایجاد آبسه دندان وجود دارد، اما یکی از مهمترین علل آن عدم پاک کردن مواد غذایی بین دندان‌ها و در دهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مجموعه تخصصی دکتر وحید عارفی برای پاسخ به تمامی سوالات شما حاضر است
👋 سلام چطور میتونم کمکتون کنم
پیمایش به بالا