مزایای لمینت سرامیکی ایمکس

برچسب‌ها:

لمینت ایمکس

در مطلب زیر توضیح می‌دهیم که لمینت ایمکس چیست، در مورد انواع لمینت و مزایای لمینت سرامیکی ایمکس صحبت خواهیم کرد. سپس تفاوت آن با زیرکونیا و لومینیرز را بیان می‌کنیم

 به نظر شما ویتامین های ضروری برای دهان و دندان چیست؟

متد ایمکس (eMax) چیست؟

یکی از درمان‌های جدیدی که در دندانپزشکی زیبایی بکار می‌رود، متد ونیر ایمکس است. این لمینت جدیدترین عضو از خانواده امپراس پرسلن می‌باشد که دوام آن توسط پخت سرامیک‌های شیشه‌ای بدون استفاده از فلز افزایش یافته است. ونیر ایمکس حاوی لیتیوم دی سیلیکات است که آن، شفافیت و قابلیت نفوذ نور به مواد را افزایش می‌دهد. این امر باعث می شود که لمینت های ایمکس، ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشند. به دلیل همین ظاهر زیبا و همچنین سازگاری زیستی بالا از آن در طراحی لبخند هالیوودی استفاده می‌شود.

انواع لمینت دندان

لمینت های پرسلن از سرامیک‌های پرسلن ساخته می‌شوند اما نوع کلی به ترکیب پرسلن و نحوه ساخت آنها بستگی دارد. در اصل دو نوع لمینت پرسلن وجود دارد: روکش‌های فلدسپاتی و پرسلن فشرده شده (لمینت ایمکس).

  • ونیرهای سرامیکی فشرده: تفاوت روکش‌های سرامیکی فشرده مانند لمینت های ایمکس در این است که ابتدا با موم نمونه سازی شده و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با خطوط و زیر و بم (سایه) ساختار دندان بیمار مطابقت داشته باشند. بیماران قبل از تولید ست نهایی روکش‌های ایمکس، نمونه مومی را امتحان می‌کنند تا مطمئن شوند از طرح لبخند جدید خود کاملا راضی هستند.
  • ونیرهای پرسلن فلدسپاتی: در مقابل، روکش‌های پرسلن فلدسپاتی با استفاده از لایه‌های پرسلن سرامیکی ساخته شده و سپس در دماهای پرقدرت سفت می‌شوند (cure). بعلت لایه لایه بودن این لمینت ها، آنها معمولا ضخامت بیشتری نسبت به لمینت های ایمکس دارند اما به اندازه روکش‌های سرامیکی فشرده، قوی یا بادوام نیستند.

مزایای لمینت سرامیکی ایمکس

لمینت معمولا روی ۶ تا ۱۰ دندان قابل مشاهده در لبخند شما قرار می‌گیرند. برخی از مزایای ونیر ایمکس نسبت به سایر انواع لمینت ها عبارتند از:

  • عبور نور بالا: ضریب عبور نور ونیر ایمکس بسیار بالا است بنابراین ظاهری غیر مات، شفاف و بسیار طبیعی ارائه می‌دهد.
  • تنوع رنگ: با وجود رنگ‌های متنوع این لمینت، شما می توانید نزدیک‌ترین تون رنگ به دندان‌های طبیعی خود را انتخاب کنید. امکان امتحان کردن رنگ قبل از ساخت نهایی باعث می‌شود نتیجه طبیعی‌تر بنظر برسد.
  • حاوی فلز نیست: در این نوع لمینت هیچ نوع زیرساخت فلزی وجود ندارد بنابراین استفاده از آن برای بیماران مبتلا به حساسیت فلزی ایمن است و باعث ایجاد طعم فلز در دهان نمی‌شود. در این روکش برخلاف سایر انواع حاوی فلز، روی لثه‌ها و کناره‌های دندان شما سایه بنفش رنگ تشکیل نخواهد شد.
  • زیست سازگار: آن باعث بروز واکنش‌های حساسیتی در لثه‌ها نمی‌شود. از آنجا که مواد موجود در این نوع لمینت با لثه‌ها و دندان ها کاملا سازگار هستند، به ساختار دندان آسیب نمی‌رسانند و باعث تحلیل لثه نمی‌شوند.
  • پلاک تشکیل نمی‌شود: سطح صاف لمینت ایمکس از تشکیل پلاک جلوگیری می‌کند. به لطف متد ونیر ایمکس، به دلیل نبود محیط مناسب برای تشکیل باکتری روی سطح دندان از ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری می‌شود.
  • میزان رضایت مندی بالا: پس از نصب این لمینت، هیچ گونه نارضایتی در بیماران مشاهده نمی‌شود و درصد بسیار بالایی از آنها از ظاهر لوکس و شیک خود کاملا خرسند هستند.
  • دوام بالا: لمینت های پرسلن معمولی به دلیل ضخامت‌شان مستعد ترک خوردن و لب پر شدن هستند اما روکش‌های ایمکس سخت‌تر و نازک‌تر هستند و دوام بالایی دارند.
  • حداقل آماده سازی: برای نصب همه انواع روکش ها لازم است مقداری از مینای دندان تراشیده شود تا فضای کافی برای پیوند (اتصال) وجود داشته باشد. اما از آنجایی که لمینت های ایمکس بطور قابل توجهی قوی‌تر و محکم‌تر از سایر لمینت های پرسلن هستند، مینای دندان بسیار کمی برداشته می‌شود. این بدان معنا است که شما در حین آماده سازی دندان، درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد.

تفاوت لمینت ایمکس و زیرکونیا (زیرکونیوم)

روکش‌های ایمکس و ونیرهای زیرکونیا، دو نوع بسیار رایج از روکش‌های دندان هستند. انتخاب بین این دو گزینه به ترجیحات شما و همچنین محل قرارگیری دندان روی دهان‌تان بستگی دارد. آگاهی از تفاوت‌‌های بین این دو می‌تواند انتخاب لمینت مناسب را برای شما آسان‌تر کند.

مواد استفاده شده برای روکش‌های ایمکس و زیرکونیوم متفاوت هستند. ایمکس حاوی زیرکونیوم نیست و تماما از سرامیک‌های فشرده شده با فشار بالا تشکیل شده است. از آنجا که این دو روکش از مواد مختلفی تولید می‌شوند، ویژگی‌های متفاوتی دارند و می‌توان از آنها در روش‌های درمانی مختلفی استفاده کرد. زیرکونیوم، بادوام‌تر و ماندگارتر است در حالیکه ایمکس، ظاهر زیباتری فراهم می‌کند بنابراین زیرکونیا، گزینه بهتری برای ترمیم دندان‌های تیره فک پایین است زیرا اجازه نمی‌دهد نور زیادی وارد شود.

هر دو متد لمینت برای طراحی لبخند و زیبایی لبخند بکار می‌روند و نتایجی نزدیک به دندان طبیعی به ارمغان می‌آورند. در روش درمانی ایمکس، میزان ساییده شدن دندان بسیار کمتر است و به دلیل عبور بیشتر نور، نتایج زیبایی بهتری در مقایسه با ونیر زیرکونیا ارائه می‌دهد.

در حالیکه درمان لمینت زیرکونیوم در بسیاری از کلینیک‌ها بکار می‌رود اما تعداد مراکز دندانپزشکی که ونیر ایمکس انجام می‌دهد، بسیار کم است زیرا به تکنیک بسیار دقیق‌تری نیاز دارد حتما به مراقبت های بعد از لمیت دقت کنید.

 

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مقالات مرتبط

ایمپلنت دندان - دکتر وحید عارفی

ایمپلنت دندان و همه چیزهایی که باید بدانید (کاربرد، انواع، مراحل، هزینه و قیمت… )

اگر این مطلب را در سایت دکتر وحید عارفی می خوانید، احتمالاً یک یا چند دندان از دست داده یا کشیده‌اید و به دنبال آگاهی از روش‌های جایگزینی آن‌ها هستید. خوشبختانه، این مقاله بهترین روش جایگزینی دندان، یعنی ایمپلنت دندان، را برای شما توضیح می‌دهد. این شامل تعریف، اصطلاحات مرتبط، فرآیندهای کاشت ایمپلنت، شرح مراحل،

ایمپلنت دندان چیست؟ بهترین برند ایمپلنت در سال 1403 ( قیمت )

در دهه‌های اخیر، ایمپلنت‌ها به عنوان یک روش پرکاربرد و موثر در جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده، جای خود را در زمینه‌ی دندانپزشکی باز کرده‌اند. این فناوری نه تنها به بیماران امکان بازگشت به عملکرد طبیعی دندان‌هایشان را می‌دهد، بلکه تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی و رفاه آنان دارد. قبل از اینکه

آبسه دندان و علت ایجاد آن + علل ابتلا، راه های درمان و پیشگیری

آبسه دندان  آبسه دندان یک نوع عفونت است که در لثه و یا دندان شکل می‌گیرد. آبسه به صورت تورم قرمز و ظاهری شبیه جوش ممکن است روی لثه مشاهده شود. علل مختلفی برای ایجاد آبسه دندان وجود دارد، اما یکی از مهمترین علل آن عدم پاک کردن مواد غذایی بین دندان‌ها و در دهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مجموعه تخصصی دکتر وحید عارفی برای پاسخ به تمامی سوالات شما حاضر است
👋 سلام چطور میتونم کمکتون کنم
پیمایش به بالا